torsdag, oktober 19, 2006


Neil Young & Crazy Horse - Rust Never Sleeps

- Allt från hårdrock till myspys
- Inspelad 1978
- Utgiven 1979 under Reprise

Jag säger: Men nu vill jag verkligen bara lägga mig ner och gråta! Thrasher, Thrasher, Thrasher...
Jag funderar helt seriöst på att bränna ut en hel skiva (dvd såklart. HALLÅ?!) bara med den låten, om och om och om och om igen. Eller det finns ju iofs en rätt tidssparande och lite mer ekonomisk funktion på dagens grammofoner, kallad repeat. Men det är inte samma sak!
Resten av låtarna är inte heller ett dugg dåliga, men mitt hjärta består bara av två kammare, där den ena redan är fylld av powerackord och synthesizers tillhörande den tidigare nämda Pete Townshend-kompositionen.


2 kommentarer:

Helena Hägglund sa...

Jag har en Gud, han heter Neil. Vad är en Boss jämfört med en Gud? mitt hjärtas båda kamrar består av Neil (eller Emmylou hänger där med honom lite också)

Flanellskjorta sa...

Men en boss är snyggare än en gud...