tisdag, oktober 17, 2006


Bruce Springsteen - Greetings From Asbury Park N.J.
- Rock & Roll (?)
- Inspelad 1973
- Utgiven 1973 under Columbia

Jag säger: Bossens första platta. Här finns det verkligen nåt för alla; Den sjuk energizande 'Blinded By The Light' (Första och såklart bäst... WHY?!) som får dig att vilja springa runt och Tomas Brolin-snurra tills du -som en räddning från ovan faller ihop som en deghöd bländad av dess himmelska sken, eller den lite mer tårdrypande 'Lost In The Flood'. Ingen går härifrån oberörd. Han var för övrigt inte så ful heller!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ett, två, tre: ÅÅÅÅÅÅÅH!!!
Följdfråga: har du tittat nåt på Hammersmith-konserten som följde med nya Btr-utgåvan? När han kryper ner i en spricka i scenen och tappar sin mössa under Spirit in the night?

Fast jag måste nästan luta åt att For you är den bästa låten. Och att Growin' up brukar ha de bästa snacken live. Men det har kanske mer att göra med mitt löfte om att aldrig mer Brolin-snurra. Men åh, Lost in the flood. Och Blinded ja!!! Åh, allt, allt, allt!

(Jag blir såhär stirrig såfort Bruce kommer på tal utan att I saw it coming. Ganska ofta även när det var väntat också, i ärlighetens namn. OCH NEJ, HAN VAR INTE FUL HELLER!!! där ser du vad lite skägg kan göra på en karl. Me me me me MISSY!)

VISION sa...

magnus! jag gillar din blogg. bruce är fantastisk och jag har sett honom live två gånger, bägge gånger helt fantastiska shower. den första på ullevi var en helt magisk dag, vackert väder och ståplats längst fram på ullevi med 60000 pers bakom. det rungade sång i 3 1/2 timma och alla dansade, little steven vickade på höfterna, bruce svettades. oslagbar. däremot på hovet under devils & dust turnén så bjöd bruce på en underbar version av blinded by the light. jag tror det var under denna låt som folket sket i reglerna om att sitta på sina platser och sprang fram till scenen, även undertecknad.

nästa gång karln kommer till sverige och då utan pete seeger-bandet, så hoppas jag att du tar dig dit. det är det mest intensiva i live-väg man kan komma tror jag.

Anonym sa...

Bara så du vet. Jag är, rätt så, berest.
Var bor jag? Världen.
Bloggen? I'm löövin' it.

/ Svar på Tal, men du kan kalla mig Rick.