torsdag, oktober 19, 2006


Doris - Did You Give The World Some Love Today Baby

- Pop/Jazz/Blues
- Inspelad 1970
- Utgiven 1970 under Odeon

Jag säger: Men här har vi ju nåt svenskt. Riktigt bra svenskt också! Doris Svensson och kompani lyckas med bedriften att slänga ihop en platta som verkligen har allt. Jag menar, tidigt sjuttiotal, sanslöst bra och stark röst, lite flumm, lite jazz, lite blues, lite Janne Loffe Carlsson. YOU GOT THAT RIGHT! The JLC agerar här sjukt taktfast batterist, samt mannen med två av sveriges kanske kyddigaste mustascher! What's there not to like? (Ja, jag önskar att jag hade engelska som modersmål... och?)

3 kommentarer:

Manis sa...

Jag blir lite avundsjuk på din goda bloggtanke, att du vill ge världen bra musik. Min vill bara ge uppmärksamhet till MIG.

VISION sa...

min blogg vill också bara ge uppmärksamhet till manis!

Anonym sa...

Satan i gatan vad du får kommentarer! Hur gör du? För övrigt måste jag påpeka att det har gått totally åt fanders med cdon-beställningen. Hockeymatchen som inte får nämnas vid namn gick på typ fyra-fem-skivor alone. Varenda dag i skolan är två till. Åhhh. Jag känner mig som Homer när han hoppar omkring i Flushing Meadows, fast med tillägget att jag spolar ner en passa pengar i varje toalett.