lördag, december 09, 2006

Wii!!

Ahh, då var det dags!
Jag kan nästan inte beskriva hur stort det här är... men alltså, det är Megastort!



Mitt val av klädsel för evenemanget.

Jag anser att sådanna här tillställningar åtminstone borde kunna klassas som lite finkultur, och i och med det då även införa någon typ av dresscode.
Jag menar, på ett biljettsläpp till Metallica... Hur många bär då inte en svart gammal urtvättad turné-tshirt från '91? Inte fan ska skämms dom för det?!
Inse, det är ball med tvspel!



Sekunderna innan!

Jag och John kom dit som förhandsbokare nummer två, men taggade och spralliga som vi var lyckades vi springa till oss en första plats i kön.
Men sen kom samvetet flaxande och jag lät den stackars skäggiga pojken (som jag förövrigt såg lite senare sittandes på Max och äta med sitt Wii. Ja, Med) gå före mig... det kändes bra.
Något som kändes om än lite bättre, var att min vän Nils, som jobbar på tvspeloteket (Corestore), inte ens skulle få nåt Wii på releasen! I laugh, I laugh at the horror!



Ja, här har vi då härligheterna! Det saknas dock ett spel, som inte hade levererats än (inte heller nu, i skrivande stund). Det kändes lite jobbigt, men VAFAAAN, Zelda lär ju hålla mig sysselsatt flera veckor framöver.
Zelda... Zelda... Could it be any better?! Det är ju verkligen helt fantastiskt (efter 3 timmar) och jag har typ inte ens tagit mig förbi inlärningsmomenten. Det är så vackert att jag bara luta styrspaken till hälften, så att Link bara vandrar istället för att lubba.
Jag förövrigt lite smått förälskad i Links häst Epona...

Monkeyball, Wii Sports, Wii Play - Tre spel med multiplayer i blodet.

Sports var faktiskt enormt roligt! Det känns, helt seriöst, verkligen som att man håller i en golfklubba när man svingar i golfdelen, som ett bowlingklot i bowlingen osv.
Helt fantastiskt enkelt = Helt fantastiskt roligt!

De andra två har jag inte riktigt testat vad de går för fullt ut än, men det jag har testat är helt lysande!


Betyg på dagen
10/10

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen!!! Det pirrade i magen bara av att läsa det där! Alltså att rida omkring på Epona är ju nästan som att... jag vet inte vad! Det känns som en religiös uppenbarelse! Förut har det ju varit liksom pang på, men nu är det ju till och med melodiskt och svängigt.

Och ooord kan inte beskriva hur lättad jag är över att jag inte blir åksjuk av att spela det. Fatta vilken downer det vore!!! Håll med om att vargskepnaden är sjukt häftig med. Innan var jag lite ambivalent, den såg inte Sååå galet snygg ut i trailern, men nnu liksom. Wowzie!

Jag kan ju för övrigt säga att Lisa på något jääävla sätt lyckades övertala (tvinga) mig att inte spela Zelda mer förrän jag kommer hem... En nästan lika djurisk prestation av mig var iofs att framgångsrikt påstå att jag inte spelat något än. Men ändååå! Måste hon ha hela mitt samvete lindat kring sitt finger?

Anonym sa...

Du älskar en häst, jag älskar en jättebläckfisk. Det är ren logik!