torsdag, november 30, 2006


Pete Townshend - White City: A Novel

- Album-Rock, Pop/Rock
- Inspelad 1985
- Utgiven 1985 under Atco

Jag säger: Tillbaka till framtiden! Med denna skiva tar jag och Pete ett intergalaktiskt ljusårs-skutt till det ljuva året - där trummorna inte längre höll sig i bakgrunden utan vågade sig fram i rampljuset - där synthesizers förökade sig likt elden i mitt arsle klockan 07.15 Varje morgon - där man inte längre var tvungen att skrika i trappuppgången för att lyssna till den vackra effekt kallad eko - där man kom i underfund med att basister inte längre var en essentiell del av rockband (se basgitarr-programering for dummys) - NITTONHUNDRAÅTTIOFEM!
Jag måste faktiskt ta och säga att jag gillar den här skivan ofantligt mycket! Så mycket cliché, så förutsägbar, så power, så avdankad, så... så... rätt!
Jag har fortfarande två hela decennium att beta av, så jag hoppar in i min DeLorean och knappar in -20, nynnandes på Pete Townshend anno 1985.

Vi ses snart igen...

8 kommentarer:

Helena Hägglund sa...

jag vill åka med i din delorean! Akta dig för framtiden bara för där får du nynna på pete när du åker hooverboard... (fast framtiden kanske är nutiden?)

Anonym sa...

Elden i dina... pyjamasbyxor?

Flanellskjorta sa...

haha, jag vet! det lät lite skumt... men jag menar att jag är lite stressad på morgonen. Öhh, kanske får formulera om mig.

Anonym sa...

Du har en sjukt experimentell stil på ditt språk Magnus - men man förstår allt!

Anonym sa...

Whoa! This blog looks just like my old one! It's on a totally different subject but it has pretty much the same layout and design. Superb choice of colors!

Look into my site primal blueprint deutsch

Anonym sa...

I'm really enjoying the design and layout of your website. It's a very easy on the eyes which makes it
much more pleasant for me to come here and visit more often.
Did you hire out a designer to create your theme? Great work!


Here is my blog post; Steinzeit Diät Erfahrungen

Anonym sa...

I really like your blog.. very nice colors & theme.
Did you create this website yourself or did you
hire someone to do it for you? Plz answer back as I'm looking to construct my own blog and would like to know where u got this from. many thanks

Check out my site :: paleo diät

Anonym sa...

Howdy! I know this is somewhat off-topic but I needed to ask.
Does operating a well-established blog like
yours require a massive amount work? I'm brand new to writing a blog but I do write in my journal daily. I'd like to start
a blog so I can share my personal experience and
thoughts online. Please let me know if you have any kind of suggestions
or tips for brand new aspiring bloggers. Thankyou!

Here is my web site - Oilmassage